reklama

Bol som na Pride

Pozrite sa: pravda je taká, že je úplne jedno, čo tu napíšem, lebo jedna časť so mnou súhlasiť bude a druhá nebude, nikto z tých, ktorí si článok prečítajú, názor nezmení a všetci spolu budeme v krásnej harmónii nadávať tým druhým. Je to tak zrejme na celom svete, ale žijem na Slovensku, tak hovorím o ňom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (83)

Žijeme tu v dvoch rozličných svetoch, ktoré sa nikdy nezblížia a diskusia medzi nimi je v podstate zbytočná, lebo argumenty v nej vydržia tak po prvú čiarku v prvej vete. Presne tak to je, áno, malo by to byť inak, ale inak to nie je. Raz preváži jedna, raz druhá strana a potom si z pozície moci, nie dialógu, uplatňuje svoju predstavu o tom, ako by mal vyzerať štát. Chvíľu máme zo Slovenska Hejslovensko a chvíľu sa tvárime, že dekriminalizácia marihuany by nebola od veci. Podľa výsledkov volieb.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čiže ešte raz: je úplne jedno, čo si myslím, aj čo napíšem, ale toto napísať chcem:

Mám kopu kamarátov, ktorí sú pokérovaní a sám nad kerkou rozmýšľam najmenej desať rokov. Raz si ju dám spraviť. (Ahoj, mami.)

Mám kopu kamarátov, ktorí sú ostrihaní dohola. Niektorí preto, lebo plešivejú a niektorí preto, lebo im je tak proste dobre.

Mám kopu kamarátov, ktorí nosia maskáče a sám mám Martensy. Sú výborné, v zime je v nich kosa a šmýka sa a v lete sa vám v žiadnych topánkach lepšie nespotia nohy.

Žiaden z týchto mojich kamarátov nie je nácek, lebo náckov proste nepoznám.

Napriek tomu existujú a vlastne ani náckovia nie sú, čo si to tu dovoľuje huba moja liberálna, ľavicovo-aktivistická a feťácka. Nie sú to náckovia, chalani len náhodou majú radi kerky a kanady, navyše im je v lete horúco, tak nosia holú hlavu pre istotu celý rok. A nenávidia, ale to je jedno, to ľudia robia bežne a ja som už dokonca zašiel tak ďaleko, že si myslím, že aj nenávidieť je ich právo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľavičiar inak nie som.

Zistiť na internete, čo títo milí chalani chystali v deň Dúhového Prideu, trvalo minulý rok asi tak minútu a pol a z polície to nikto nespravil. Všetci boli strašne prekvapení, keď sa na pochod vyrútili holohlaví chalani, ktorí svoju vôľu diskutovať prejavovali hlavne hádzaním kameňov a slzným plynom. To bolo minulého roku.

Tohto roku bolo policajtov veľa a boli dokonca milí, veď bolo koniec-koncov evidentné, že nikto zo zúčastnených im nemá záujem sťažovať horúcu sobotu.

Bola jedna dymovnica, chalani to skúsili a kričali My sme tu doma! Vybehli spod mosta a dosiahli jedine to, že z autobusovej zástavky pod mostom utekali mladí aj starí. Keď vašim smerom beží tridsať holohlavých kričiacich chlapov, je celkovo lepšie bežať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bola sekunda strachu, keď som si uvedomil, že sme na konci pochodu a ak by si náhodou policajti neurobili svoju prácu, tí chalani by zozadu vbehli rovno do nás a mlátili by to hlava-nehlava. Lebo presne to robia. Na úzkom chodníku na moste by sme sa nemali kam pohnúť, dole Dunaj a pred nami dav ľudí. Ak by si policajti neurobili svoju prácu, doteraz by som po Novom moste zbieral zuby a iné veci len preto, že som sa rozhodol niekam a s niekým ísť.

Policajti si svoju prácu spravili, nikdy by som si nemyslel, že to vôbec napíšem, ale je to pravda. Sú niekedy neschopní a niekedy nie celkom inteligentní, ale v zásade, ak dostanú pokyny, občas sa im aj podarí niečo spraviť dobre. Že minulý rok pokyny nedostali, že si nikto zodpovedný nenašiel tú minútu a pol, aby sa na internete pozrel, čo chystajú kamoši, ktorým je v lete horúco, svedčí o jednom:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Minulý rok sme mali vládu, ktorá, ako mnohými inými vecami, aj týmto ukázala, s kým sympatizuje. Ako bolo totiž vidieť tohto roku, je to úplne jednoduché. Stačí chcieť. Lenže keď človek nechce, tak proste nechce.

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu