reklama

Krátko o Slovensku

Ten obchod má dve krátke uličky a ja nikdy neviem, načo sú v ňom štyri predavačky. Niekedy ešte na konci regálov stojí holohlavý chlap v teplákoch, zrejme majiteľ, lebo keď nestojí tam, sedí v kancelárii, z ktorej má na celý obchod výhľad.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)

Nikdy nevieš, kedy ťa kto okradne, nehovorí slovenské príslovie, to asi preto ma predavačka sleduje. Kráča so mnou pomedzi regále, pristaví sa, keď sa pristavím ja, potom sa meter odo mňa opiera o chladiaci box a ani sa netvári, že robí niečo iné. Aby som niečo neukradol, jeden asi naozaj nikdy nevie.

Som pri pokladni, poviem jej dobrý deň aj nech sa páči, veď už sme nejakú tú chvíľku spolu, ona povie povedzme päť päťdesiat a to je z jej strany všetko. Keď jej podám desaťeurovku, skontroluje, či je pravá. Aby som neoklamal. Život podozrivého je ťažký.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dovidenia, hovorím, ale asi to nič neznamená. Ľudia k sebe nebudú lepší len preto, že je Veľká Noc.


Veľkonočná

Čítam All the pretty horses od Cormaca McCarthyho. Prvá časť je o koňoch, druhá o väzení, tretia ešte neviem.

John Grady sa spýtal, ak by zo sveta zmizli všetky kone, či by sa tiež nemusela rozplynúť ich duša, keď by ju už nebolo čím naplniť, ale Luis mu na to povedal, že nemá cenu hovoriť o svete, v ktorom by neboli kone, lebo také niečo by Boh nikdy nedopustil.

Tak píše Cormac McCarthy.

Táto pesnička v knihe nezaznie, ale mala by.

Spoznal som dvoch Somálcov a rozprávali sme sa o Somálsku, lebo o čom sa asi tak so Somálcami budete rozprávať, že áno. Jeden sa volal Ibrahim alebo Muhammad, druhý pil colu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď doštudujem, chcel by som sa do Somálska vrátiť, ale musel by sa stať zázrak, obrovský zázrak, aby som to naozaj aj spravil, hovorí Ibrahim alebo Muhammad.

Koľko máš do konca školy?

Píšem diplomovku.

To sa ten zázrak asi nestane.

Hovor mi o tom.

Mal som sa narodiť v inej krajine, poviem zase ja.

Hovor mi o tom.

A tak tam stojíme.

Slovensko je fajn krajina, povie.

Prikyvujem, čo mám robiť. V krčme naproti práve natáčajú scénu do nejakého seriálu, takže je celá nasvietená, skupinka japonských turistov si to všetko fotí, pomedzi to predavač Nota Bene. Všetko je vlastne presne tak, ako má byť.

It's not great, but at the end of the day, it's just fine, hovorím a zrazu mám pocit, že mám pravdu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu