reklama

List Karolovi: Len si tak opovrhnúť prezidentom

Nazdar Karol,zdravím Ťa a skraja nového roku Ti prajem, aby prebehol tak hladko ako novoročný prejav prezidenta. A to je asi jediné pozitívum, ale aspoň som pekne začal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (41)

Vianoce boli Karol, tak som chvíľu mal čas premýšľať, prevažne o tom, čo a ako a tak vôbec. Veď to poznáš. I ti mi napadlo, že by som si mohol vlastnú republiku založiť, lebo tejto mám fakt po krk.

V tej republike by som bol sám, celkom sám. Každý ďalší obyvateľ by to len pokazil a ja, keď už, si to chcem pokaziť celkom sám. Myslím, že som v tom celkom dobrý. Zastupoval by som totiž sám seba a ak by som sa za niekoho hanbil, opäť len sám za seba. Sám seba by som zvolil, ale ak by bolo zle, mohol by som aj sám seba odvolať. Vzápätí by som sám seba aj opäť dosadil, bol by som predsa jediný kandidát a jediný schvaľovací orgán. Ani s vymenovaním by nebol taký problém.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príležitostne, podľa chuti, by som sám so sebou nesúhlasil, ale s mierou, určite by som sa vedel dohodnúť. Zastával by som množstvo úloh, podľa nálady by som bol opozícia aj koalícia. Či by som chcel byť aj odborár, to si nie som istý. Hocičo by som si mohol nasľubovať, veď by som klamal len sám sebe. Ak by bolo najhoršie, mohol by som byť aj rozzúrený dav a keby sa mi nechcelo ísť do práce, ráno by som vyhlásil štrajk. Dane by som platil sám sebe a robil by som to poctivo, veď samého seba by som hádam neokrádal. S prehľadom by som toleroval iné svetonázory, náboženstvá aj rasy a to najmä preto, lebo by som v tom štáte bol sám, takže by sa ma vôbec netýkali. Keby ma to prestalo baviť, rezignoval by som a svet by si to ani nevšimol. Bol by to skvelý štát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A teraz vážne, Karol.

Neverím v Boha, nesprávam sa slušne preto, aby som bol odmenený teraz alebo potom. Nie som slušný preto, aby si iní o mne hovorili, že slušný som. Je mi pomerne jedno, čo si hovoria. Nie som slušný ani preto, že sa to patrí. Snažím sa byť dobrý, čestný a ak mám ako, snažím sa pomôcť. To všetko preto, lebo som presvedčený, že tak je to správne. Je mi jedno, akí sú ostatní, ja som práve takýto. Inak mám k dokonalosti ďaleko, veď sa poznáme. Mám rezervy, ale snažím sa.

Problém je, Karol, že ešte pred niečo vyše rokom bolo všetko jasné. V tejto krajine, ktorá je smiešna len preto, že ak by bola smutná, bolo by to fakt nahovno, sme sa mohli aspoň zhruba spoľahnúť. Mohli sme si navrávať, že vieme, kto je ten zlý, kto reprezentuje presne to, čím by sme nikdy nechceli byť a kto, naopak, aspoň približne stojí na strane našej predstavy o poctivosti a slušnosti. Dnes to už neplatí. To zlo už nie je tak jasne rozpoznateľné a dobru to už neveríme. Nikto už nereprezentuje nikoho. Všetci sú jedná veľká šedá masa. Nič nie je jasné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Osameli sme.

Osameli, Karol.

Je nás dosť, ale sme každý za seba. Ani neviem ako a som patetický ako .štefan.

Bol si čerstvo odídený, keď sme si zase zvolili toho prezidenta. Priznám sa, keď som nedávno písal o oportunistoch, ktorí sa majú dobre vždy, lebo vedia vždy príhodne zmeniť názor a poslúžiť, mal som na mysli jeho.

Neviem, čo s ním. Nemám ho rád, ale nenávisť je prisilná a zbytočná emócia.Mnohí sa zaňho aspoň hanbia, ale ja nie. Nemám prečo, keď som mohol, volil som proti nemu a tým som spravil všetko, čo bolo v mojich silách. Nemôžem ho nijako ovplyvniť, tak prečo by som sa mal hanbiť za niečo, čo je mimo môjho dosahu? Nie. Neodvolám ho, ani nevymením, musím to s ním len vydržať. Môžem však spraviť jedinú vec, v ktorej mi nikto nezabráni: môžem ním opovrhovať. Preto, čím je, preto, čo robí a preto, aký druh ľudí reprezentuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak si ním zľahka každý deň zhruba od pol ôsmej opovrhujem a robím to tak do polnoci, potom už väčšinou spím. Opovrhujem ním, lebo je to to jediné, čo môžem robiť. Určite spáva dobre aj napriek tomu, takýmto ľuďom sa to stáva. Je mi to jedno. Ak by si si chcel opovrhnúť aj ty, daj mi vedieť, rozpis dohodneme.

To je všetko. Stále sľubujem, že nabudúce Ti už napíšem veselší list. Hádam je na čase nechať tie sľuby tak.

Samo

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu