reklama

List Karolovi: O sťahovaní a faktúrkach

Nazdar Karol,presťahoval som sa!  Je to veľký pocit. Vieš, to kupovanie práčky a sušiča na prádlo, dosky na krájanie a panvice, ktorú nikdy nepoužijem, ale pôsobí dojmom. Veľké to je. Kúpil som si dokonca svoj prvý vercajg a keďže ma poznáš, vieš, že to je skutočná udalosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (60)

Odkedy som sa presťahoval, Facebook mi vytrvalo ponúka kúpu bytu v tej luxusnej bytovke hneď vedľa, tak som si na ňu klikol, reku, jeden nikdy nevie. Teraz už viem.

Ak by som vybral všetky peniaze, ktoré mám, mal by som ich akurát dosť na to, aby som zložil zábezpeku a oni sa so mnou vôbec začali rozprávať. Je úžasné byť slovenským milionárom.

Navyše sa tá bytovka volá Rinzle a ja teda neviem, čo si pod rinzlami predstavuje ten, kto názov vymyslel, ale ja si pod nimi predstavujem vyťahané ženské prsia. Také rinzle. Odpusť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o to, Karol, že keď sa takto človek sťahuje, nemá to ďaleko k prelomovému pocitu. Kadejaké emócie ním lomcujú a to nielen preto, že sa musí naťahovať s UPC. Večer si tak po celom dni presúvania a vybavovania sadne a vtedy si to uvedomí: veď si ja vlastne zariaďujem domácnosť a ani neviem ako. Domácnosť, to miesto, kde budem aspoň nejaký čas žiť. Ešte tomu chýba ten nádych definitívnosti, myslím tým skladaciu buginu v predsieni, ale istá trvácnosť sa poprieť nedá. Je to nápor, čo ti budem hovoriť, zvažujem dokonca aj nákup žehličky a zrejme sa mu nevyhnem. Všetci tam raz skončíme.

Sťahovanie, Karol, je vec plná zážitkov, bohužiaľ väčšinou nepríjemných.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V jeho priebehu som si napríklad obľúbil kuriérov, ktorí majú prísť povedzme v stredu večer a zrazu ti v pondelok doobeda volajú a pýtajú sa kde si, lebo teda oni sú práve predo dvermi. Tiež nebývaš v pondelok doobeda doma, lebo pracuješ, aby si si, povedzme, mohol objednať to, čo ti doviezli? Tiež si sa im to snažil vysvetliť? No vidíš. Sťahovanie ma naučilo, že kuriéri patria spolu so ženami za priehradkou a vrátnikmi do kategórii ľudí, ktorí určujú, ako sa krúti zemeguľa.

Alebo tí technici, ktorí ti donesú vec, ale nevyberú z nej bezpečnostné uzávery a ak by som to úplnou náhodou nebol urobil ja, mohol by som práčku po piatich minútach vyhodiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alebo tí druhí, normálne máš pocit, že ty si tu pre nich a nie naopak a to som sa ešte stále nedostal k tomu UPC.

Takto ti to poviem: bol som v realitke, bol som so sťahovákmi a bol som aj s inštalatérom a s každým z nich prišla reč na faktúry. Faktúrky, takto im hovorili a mysleli to podobne úprimne, ako keď ťa čašník osloví vedúci. Veď to poznáš.

Faktúrku potrebujeme, vedúci? Ten inštalatér to vlastne dotiahol do dokonalosti. Keď som povedal áno, jeden faktúrku jednoducho nemal a druhý adekvátne navýšil cenu. Ľudia nie sú na faktúrky zvyknutí.

Do skutočnej dokonalosti to však dotiahol ten pán v realitnej kancelárii. Našu zmluvu po ukončení transakcie rovno skartoval, ale aspoň to urobil vo vedľajšej miestnosti. Slušnosť nadovšetko. Zmluva je skartovaná a tak je jasné, že medzi nami žiaden vzťah nikdy neexistoval, veď preto ho nemenujem. Nie, ja som sa uňho jedno ráno len zastavil na kávu. Tak zvyknem. Mohol som sa sťažovať, alebo som mohol mať kde bývať, vieš ako.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lúčim sa s Tebou, Karol, hoci mi čosi vraví, že čoskoro sa ozvem zas. Ak by si medzitým potreboval niečo zoptimalizovať, kedykoľvek mi napíš.

Samo

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu