reklama

Dear John, odchádzam z blogu SME

Tie rozlúčkové listy boli také časté, až si v angličtine vyslúžili svoje vlastné miesto. Počas prvej aj druhej svetovej vojny, počas kórejskeho konfliktu aj Vietnamu ich dostávali americkí vojaci od svojich verne doma čakajúcich priateliek. Dear John, začínali sa tie listy a potom vysvetľovali, prečo John odteraz svoju vojnu bude bojovať sám. U každého občas príde moment, kedy napíše svoj Dear John Letter. U mňa je to teraz.

Písmo: A- | A+

Tá dilema je taká jednoduchá, že vlastne ani žiadnou dilemou nie je: buď sa totiž stotožňujem s tým, kto vlastní médium, pre ktoré píšem, alebo sa s tým nestotožňujem. Ak sa spoluvlastníkom stane skupina, ktorá je v mojich očiach jedným z dvoch najvýraznejších symbolov prerastenia štátu a oligarchov, ak je pravdepodobne aktérom najznámejšieho korupčného škandálu v dejinách, stotožniť sa s tým neviem. A keďže nový vlastník odíde len sotva, je čas aby som odišiel ja. Koniec, bodka, ďalej nie je o čom rozmýšľať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za takmer sedem rokov som napísal vyše 400 článkov, ktoré si spolu prečítali takmer štyri milióny čitateľov. Niektoré z nich sú zmazané, lebo za nič nestáli a niektoré si ešte stále prečítať môžete aj napriek tomu, že za nič nestoja. Tie najčítanejšie nie sú ani zďaleka najlepšie, vždy som najradšej písal o knihách a cestovaní. Hádam som občas prispel niečím hodnotným.

Bola by škoda tie články zmazať, mapujú predsa všetko to, čo som za sedem rokov zažil a ako som sa zmenil. Svojim spôsobom sú teda denníkom, pre mňa osobne sú aj vzácnymi spomienkami a tak tu budú, až kým neskončí internet alebo sa nestane niečo iné. Nebyť blogu, môj život by predsa vyzeral úplne inak.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak ako pri každej inej veci, na ktorú si človek zvykol a považoval ju istým spôsobom za svoju, je aj v tejto rozlúčke kúsok smútku, ale je to skôr nostalgia ako hnev. Ak by som pocit mal zhrnúť do jediného slova, to slovo by bola škoda. Čo už, ďalej to nejde; tak, ako rozumiem redaktorom, ktorí v novinách ostanú, rozumiem aj blogerom, ktorí na SME budú písať ďalej. Neočakávam nič, robím len to, čo by urobil každý, kto by sa dostal do svojej vlastnej úzkej a slepej uličky.

Ďakujem všetkým.

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu