reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
reklama

From Prishtina with love

O somároch a mercedesoch (dlhší ale informatívny článok o Albánsku)

Samo Marec

O somároch a mercedesoch (dlhší ale informatívny článok o Albánsku)

Je šesť hodín večer, sedíme v centre starého Skopje, muezíni mi spievajú rovno do ucha a vonku je príjemných štyridsaťtri. Tentokrát to nie je veta na vykreslenie atmosféry, ale zdrvujúca pravda. V Skopje je narozdiel od Prištiny aj rieka a pomerne veľká, ale teplotu neznižuje.

  • 29. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 16 072x
  • 45
Nudne ale jasne (alebo prečo Kosovo ešte nie je fungujúcim štátom)

Samo Marec

Nudne ale jasne (alebo prečo Kosovo ešte nie je fungujúcim štátom)

Všetci sa tu smejú, každý je priateľský a zabáva sa, povedal som Alimu, keď sme sedeli na kúpalisku. Slnko svietilo a naozaj to vyzeralo tak, že v Kosove neexistuje problém, ktorý by sa nedal vyriešiť. Áno, Ali odpovedal. Podľa prieskumu sme najoptimistickejšie naladená krajina na svete. Tak si dávajte pozor, aby ste sa veľmi rýchlo nestali najpesimistickejšou, povedal som mu a zavládlo ticho. Takéto veci sa nepočúvajú ľahko, ale ak odhliadneme od nadšenia, ktoré v tejto krajine vládne z toho, že vôbec je krajinou, veľa toho neostane. Tento článok nie je zábavným čítaním ako žiaden, v ktorom dominujú zlé správy.

  • 28. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 610x
  • 28
O našej genera(lizá)cii

Samo Marec

O našej genera(lizá)cii

Keď som mal ešte dlhé vlasy, medzeru medzi zubami a nejaké tie ideály, kráčal som raz v jedno letné popoludnie romantickým prostredím popradského sídliska Západ k babke na obed. Slnko pálilo, betón sa leskol a asfalt topil, ale to píšem len preto, že na zajtra predpovedajú zase 40 stupňov, čiže ma čaká ďalší deň, v ktorom jedinou tekutinou ovlažujúcou moje zbičované telo, bude pot. S vodou je to stále bieda. Môžete si povedať, že keď neprší aspoň kvapká, ale v konečnom dôsledku sa pod kvapkami neosprchujete.

  • 21. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 262x
  • 40
O dlhej kosovskej ceste

Samo Marec

O dlhej kosovskej ceste

V informačnom balíku pred cestou nás varovali pred toľkými vecami, že by poslúžil ako základ pre Encyklopédiu paranoidného turistu. Písali, že nemáme zabudnúť nato, že Kosovo je najmladším štátom na svete a infraštruktúra sa ešte len buduje. Že, pri troche šťastia, možno budeme mať nejakú tú mobilnú sieť, že životná úroveň je v porovnaní so západnou Európou značne nižšia. Že pošta funguje pokiaľ ide o posielanie zásielok, ale ich doručenie je buď nemožné alebo extrémne zložité. Že v Prištine žije neobvykle veľké množstvo mladých ľudí, ale k tomu sa ešte dostaneme. Že sa dajú očakávať výpadky vody a elektriny, že naše ubytovacie podmienky nebudú luxusné ani priemerné, ale len „acceptable." Tri dni pred odchodom nadšenie začal striedať pocit, že som sa dal nahovoriť na poriadnu blbosť.

  • 16. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 218x
  • 11
O bulharských záchodoch, srbských vlajkách a kosovských colníkoch

Samo Marec

O bulharských záchodoch, srbských vlajkách a kosovských colníkoch

Je sobota. Ráno som priletel z Edinburghu a zážitky s tým spojené ma takmer viedli k napísaniu zúrivého článku o bochníku chleba dominujúcom automatu na lístky na medzinárodnom letisku v hlavnom meste Slovenskej republiky a podobných veciach. Nechal som si to všumieť z hlavy a namiesto toho v tú istú sobotu večer nastupujem do EC-čka smer Budapešť. Teda, smer Priština, ale Budapešť je prvá zastávka. Vlak je fajn. Budapeštianska stanica tiež, prekvapujú ma len veksláci. Vyzerajú ako komparz z Bony a Klid. Taxikári sú všade rovnakí.

  • 14. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 119x
  • 29
reklama
SkryťZatvoriť reklamu