reklama

Nepozerám televíziu a som šťastným človekom

Nostalgická retrospektíva alebo ako to bolo a už nie je.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Keď som bol malý a doba bola iná, pozerával som Kuka, Matelka, Filmárika a Filmušku a Kotúče DM. Večerníček. Raz za čas, cez Vianoce a Veľkú Noc, Winnetoua. Bol to taký malý sviatok.

Pamätám si Sedem statočných, lebo som mal asi osem rokov a a zdalo sa mi, že lepší film ešte nikto nikdy nenatočil. Pamätám si aj Repete a ďalšie veci, ale tie patria do tragickejšej kategórie.

Neskôr, mohol som mať asi tak desať, nám namontovali satelit. Vstával som cez víkend o šiestej ráno, len aby som videl rozprávky na Cartoon Network. Predtým som si ešte púšťal Metallicu, ale to je iný príbeh.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ten satelit mal svoje výhody aj neskôr. V čase rannej puberty som s hlasitosťou stiahnutou na minimum a ostražitým sluchom sledoval Emanuelle a iné klenoty svetovej kinematografie. Tiež to bolo cez víkend, ale väčšinou v nočných hodinách. Malo to svoje čaro.

A potom? Zistil som, že ani Kuko ani Emanuelle už akosi nie sú to, čo bývali. Ešte aj Cartoon Network zakódovali. Pozeral som MTV, lebo sa ešte vtedy pozerať dalo a často púšťalo Nirvanu. Inak nič, lebo v tej telke nič nebolo.

Žil som na internáte, kde sledovanie televízie bolo logicky na poslednom mieste a na priváte, kde neprítomnosť prijímača bolo výsledkom konsenzu všetkých zúčastnených. Tak je to doteraz, tak je to správne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Iste, keď sú majstrovstvá, hulákam aj ja s davom. Zvyknem si pozrieť Ligu Majstrov, lebo sa väčšinou je na čo pozerať. Formulu už nesledujem, odkedy nepreteká Schumacher, je to nuda. Nie je na koho nadávať.

STV sa vracia do blahej predrybníčkovskej etapy a v čase návštevy britskej kráľovnej dáva Senzus. Ešteže som z východu a môžem si povedať "I tak še da." Súc v zahraničí, občas si ju aj chcem pozrieť, ale, koťuha jedna, nechce mi to dovoliť. Najprv mi oznamovala, že keďže sa nenachádzam na území Slovenska, z internetového vysielania nič nebude. Už ju to prešlo, ale pre zmenu vysiela bez zvuku. Gratulujem. Na stránky JOJky a Markízy som zatiaľ nezablúdil, neviem, prečo by som to mal robiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Občas si pri pive pozriem správy, ale nič sa z nich nedozviem, čo si budeme hovoriť. Nie som ten typ, ktorý potrebuje vidieť ľudské tragédie. Kupujem si noviny a keď som mimo Slovenska, čítam správy na internete. Raz za čas prídem domov a občas aj skúšam sadnúť si pred obrazovku a sledovať vysielanie, ale už jednoducho neviem, ako sa to robí. Jediné, čo ma ako-tak baví sú nedeľné zápasy Premier League na Galaxii Sport. To je však samostatný príbeh, ktorý by sme mohli nazvať "Samo a futbal."

Je mi dobre. Netuším, kto moderuje Smotánku ani Televízne noviny. Tvár Rasťa Žitného som si k menu dokázal priradiť až po tom, čo spáchal. Matne som tušil, že Dara Rollins je tehotná, ale bolo mi to jedno. Nášho ministra som nevidel tancovať, aj keď je to vraj rozkošné. Honzík (tak sa volá, že?) Novotný je pre mňa len meno. Nevidel som ani jeden diel Slovensko má talent, ani tej veci s Elánom, čo bola predtým. Neviem, ako vyzerajú Črepiny s hviezdičkou a aký je rozdiel medzi nimi a Kriminovinami. Ani ma to nezaujíma. Problémy kto s kým, kde a kedy, prečo a prečo nie, idú mimo mňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím si, že je asi tisíc rozumnejších vecí, ktoré sa dajú robiť namiesto sledovania pätnástej reprízy príšerného nemeckého akčného filmu. Úprimne, výpovedná hodnota 99% televíznych informácií je nulová a ja sa bez nich zaobídem. Radšej si prečítam knihu. Je to lepšie na duševnú pohodu a zdravie. Od čias Kuka aj tak nevymysleli nič, čo by stálo za reč.

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu