reklama

List Karolovi: Vždy, keď idú kotlebovci mestom

Drahý Karol, chcel by som začať nejako vtipne, ale píšem ti v pohnutej dobe. Zdá sa totiž, že sa všetci chystajú čistiť vo veľkom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (155)

Zrazu má totiž úplne každý riešenie rómskej problematiky a potrebu oznamovať ho ľuďom na tlačovkách. Každý ma riešenie, ale ja im to neverím ani kúsok, veď ak to riešenie nemajú dvadsať rokov, nemôžu ich mať teraz za týždeň štyri. Podozrievam ich, že len potrebujú niečo povedať, lebo majú pocit, že ľudia chcú niečo počuť. Podozrievam ich, že toto robia celý čas: rozprávajú a rozprávajú.

Rozprávajú, rozprávajú a popri tom rozprávaní si vôbec nevšimli, že ich ľudia počúvajú stále menej, že namiesto nich začínajú počúvať Kotlebu a že to nie je dobré.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pamätáš sa, ako sme sa mu v Bystrici na ulici smiali, že aha, nácek? Na toho smiešneho, čo chodil s ním a na tričku mal švabachom Na stráž, si pamätáš? Dobre sme sa im smiali? Tak na ten smiech môžeš pomaly zabudnúť. Ľudia už totiž pomaly zabúdajú na to, čo zač ten Kotleba vlastne je a pochodujú spolu s ním, zatiaľ čo v parlamente sa predkladajú ďalšie a ďalšie riešenia. Jedného dňa do toho parlamentu dopochoduje a namiesto aha, nácek mu na ulici budeme hovoriť dobrý deň, pán poslanec, aj keď sa vôbec nezmenil.

Počúvaj, Karol, prišiel som na to, čo je najhoršie na ľuďoch: vždy sa nakoniec správajú presne podľa poučiek, tie poučky totiž vznikli pozorovaním ľudí samotných. Desí ma to viac ako sa v liste dá napísať, lebo o Weimarskej republike viem dosť, aj o tom, čo bolo potom a o poľských Židoch som písal diplomovku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karol, možno som pesimista, možno skeptik, ale myslím, že skôr realista. Dávno som čakal, kedy sa to začne a včera som si uvedomil, že takéto veci nemajú jasný začiatok. Idú krok za krokom, majú neúprosnú následnosť a logiku, až si nakoniec uvedomíš, kam si sa až dostal. Kotlebovci kráčajú mestom, veď aj nacisti a komunisti nejako začínali. Ľudia sa k nimi pridávajú. Sem sme sa zatiaľ dostali my.

Priznám sa, neviem, čo mám robiť.

Samo

P.S.: Myslíš, že keď vypnem internet, kotlebovci zmiznú?

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu