reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
reklama

Veci súkromné

Žena v jej veku (recenzia knihy Homo asapiens Rada Ondřejíčka)

Samo Marec

Žena v jej veku (recenzia knihy Homo asapiens Rada Ondřejíčka)

Existuje niekoľko spôsobov ako udržať zdanie, že viete písať recenzie. Nenápadný odkaz na všeobecne známe dielo je napríklad celkom fajn. Vzbudí dojem, že máte aspoň predstavu, o čom píšete, na diaľku štuchnete čitateľa. Je to ako keby ste si bez slov porozumeli, namiesto rečnenia len prikývli. Lebo predsa viete, že ste svoji. Ak by som to chcel spraviť práve tak, čo samozrejme odmietam, použil by som túto vetu:

  • 23. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Epitaf pre hokej

Samo Marec

Epitaf pre hokej

To bolo takto: keď som mal jedenásť rokov, stačila fľaša vodky pre vlekárov a celú zimu sme sa na Jakubkovej lúke lyžovali zadarmo. Každý deň po škole a cez víkend od deviatej do tretej. Lebo veď čo sme mali robiť.

  • 7. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 148
Krátko o židovských svetoobčanoch (a iné)

Samo Marec

Krátko o židovských svetoobčanoch (a iné)

Bloggertour 2011, Berlín. Výber krajín, z ktorých sú ľudia, čo tu so mnou sedia: Čína Indonézia. Azerbajdžan Kazachstan. Tunisko. Ukrajina. Moldavsko Rumunsko.

  • 8. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 145
Krátko o letiskách, Berlíne a Johnovi Irvingovi

Samo Marec

Krátko o letiskách, Berlíne a Johnovi Irvingovi

Letiská mám rád, najviac vtedy, keď nimi chodím sám. Páčia sa mi tí ľudia s batožinami a to, že všade vedú šípky, čiže sa nemôžem stratiť. Čo inak tiež robím rád. Na letiskách som si vždy zvykol kúpiť Timesy a cítil som sa potom o kúsok vyššie ako som v skutočnosti bol. Bolo to také príjemné.

  • 5. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 28
Láska v čase internetu II.

Samo Marec

Láska v čase internetu II.

Sú on a ona. Ona by sa mohla volať napríklad Maja, ale nevolá sa. On sa volá Drahoš, ale nikdy nebol na Pamíre. Žijú, ako to tak všeobecne ľudia zvyknú robiť.

  • 4. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
reklama
Krátko o ženách a meškaní

Samo Marec

Krátko o ženách a meškaní

Valentín sa skončil, už sa zase ľúbime len tak obyčajne, takže si to môžeme povedať rovno: ženy meškajú a ak si položíme otázku prečo, nedostávame sa k ničomu menšiemu, než priamo k podstate.  Podstata je takáto:

  • 15. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 200
Krátko o Valentínovi

Samo Marec

Krátko o Valentínovi

Samo, neblbni, veď ty nie si prázdny človek, napísala mi Soňa (lebo sme taká generácia, ktorá sa nestretáva, namiesto toho si píše) a táto veta sa mi veľmi páči. Dobre znie. Opakujem si ju vždy, keď mám pocit, že sa Soňa úplne mýli.

  • 14. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 21
Láska v čase internetu (alebo o chlapoch)

Samo Marec

Láska v čase internetu (alebo o chlapoch)

Sú ona a on a spolu netvoria jedno, alebo teda občas spolu jedno vytvoria, ale iba občas a v duchu sa modlia, aby spolu náhodou po ceste nevytvorili to jedno, po ktorom by potom museli spolu jedno vytvárať celý život. To by bolo nepríjemné, takže sa o tom radšej, ako o väčšine nepríjemných vecí, nerozprávajú. Namiesto toho sa, ako vravím, potichu modlia.

  • 18. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 109
Ako sa brániť, keď rodičia požadujú vnúčatá

Samo Marec

Ako sa brániť, keď rodičia požadujú vnúčatá

Môj priateľ Jonáš z Veľkého Krtíša, s ktorým som trávieval študentské letá v Banskej Bystrici, neznášal borovičku a preto ju ani nepil, teda okrem období, kedy ju naopak pil. A keď ju už teda pil, zhruba po hodine začal vždy mať pocit, že vie po maďarsky, čo sa prejavovalo tým, že sedel za stolom, hľadel do prázdna, filozoficky sám sebe prikyvoval a dookola opakoval toto: „Láska és trilógiát. V každom diely inát."

  • 2. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 56
Krátko o chudnutí

Samo Marec

Krátko o chudnutí

Aby ste mohli začať chudnúť, musíte v prvom rade pribrať, čo vyžaduje zodpovedné a dlhodobé vylúčenie športových aktivít, pravidelný príjem vysoko výživných, nezdravých a chutných jedál, ktoré vám našťastie na počkanie pripravia v ktorejkoľvek pizzérii a spriaznených prevádzkach.

  • 29. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 99
reklama
O anorexii

Samo Marec

O anorexii

Možno to inak ani byť nemôže, povedal mi Kristián. Príbeh sa napíše, uverejní, prečíta, potom sa pri ňom povzdychne a ak je dobrý, posunie sa ďalej priateľom, čítajte, toto je fakt niečo, toto je príbeh a potom sa to skončí. Je to totiž len príbeh.

  • 16. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
S Majom nad vareným vínom

Samo Marec

S Majom nad vareným vínom

Majo je nachladený, tak stojíme u mňa v kuchyni a varíme víno. Miešam ho a tá vôňa, čo z neho stúpa, mi pripomína detstvo.

  • 10. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 15
Aké to je byť fanúšikom Smeru na Facebooku

Samo Marec

Aké to je byť fanúšikom Smeru na Facebooku

Málo vecí na Facebooku... a vlastne prečo sa na Facebook obmedzovať. Ešte raz. Málo vecí vôbec na svete je príjemnejších ako byť fanúšikom Smeru na Facebooku. Stránky, ktoré sa tvária oficiálne, sú dve, jedna z nich, pravdepodobne tá naozaj oficiálna, hibernuje od augusta, tak som sa pridal k tej druhej. S tým, že si to hádam nikto nevšimne a ja sa nebudem musieť hanbiť.

  • 21. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 156
Keď Kuly ešte nikoho nezaujímal (pojednanie o kútoch)

Samo Marec

Keď Kuly ešte nikoho nezaujímal (pojednanie o kútoch)

Tak zase: to boli časy. Kazety som si vtedy mohol zoraďovať podľa abecedy a dať si na tom záležať. Mohol som sa tým usporiadaním kochať, potom ho celé zrútiť a usporiadať ich podľa žánrov. Mohol som k nim mať vzťah, vážiť si ich šušťanie, nie ako dnes, keď má mládež všetku hudbu narvanú v počítačoch, prehrávačoch a telefónoch, všetko je to anonymné, vymazateľné a zase stiahnuteľné.

  • 20. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 247x
  • 25
Bratislavskej pipky príhody a skúsenosti

Samo Marec

Bratislavskej pipky príhody a skúsenosti

Bratislavská pipka zvyčajne z Bratislavy nepochádza a jej cesta k spoločenskému uznanie je preto tŕnistá, dlhá a lemovaná titulkami v Novom Čase. Ašpirantka v priebehu cesty na vrchol postupne stráca ilúzie, panenstvo a nakoniec aj zábrany a to presne v tomto poradí. Empíria dosvedčuje, že čím skôr spomínané prekážky odstráni, tým lepšie pre jej kariéru.

  • 12. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 87
reklama
Skutočná pravda o Georgovi Sorosovi

Samo Marec

Skutočná pravda o Georgovi Sorosovi

Vo chvíľach voľna, keď vetrík zavanie a slnko zasvieti, vyberiem sa občas na Kriváň. Tam potom stojím na tom vrchole, hovorím slová ako ľaľa, ozembuch a krucišpagát, hrozím päsťou panstvu v Liptovskej stolici a občas, keď je dobrá viditeľnosť, aj do Poľska, ale to len opatrne, lebo Poľsko je predsa len veľké a jeden nikdy nevie.

  • 20. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 44
Tak vravela Maja koncom mája

Samo Marec

Tak vravela Maja koncom mája

Som presne ako ty, vravela mi Maja koncom mája, ale to len kvôli rýmu, inak mi to vravela v júni alebo hocikedy inokedy.

  • 17. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Krátko o tragickej láske

Samo Marec

Krátko o tragickej láske

Tento príbeh sa začína niekedy koncom októbra v jesennej, romantickej a listovo zožltnutej atmosfére krakovského Starého mesta, kde stojím a čakám. Stojí a čaká tam aj ona a mne je v tom momente jasné, že čaká na mňa. Skracujem jej to čakanie, ešte jej nehovorím, že spolu budeme šťastní, pri prvom stretnutí by ju to predsa mohlo vydesiť, ale už to viem, už mi je to jasné.

  • 26. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 42
Popradská železničná stanica, nedeľa, 14:43

Samo Marec

Popradská železničná stanica, nedeľa, 14:43

V nedeľu vedú všetky cesty do Bratislavy. Cesty na Slovensku vedú vôbec do Bratislavy, okrem tých, ktoré vedú do zahraničia.

  • 6. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 34
Dedinskej pipky príhody a skúsenosti

Samo Marec

Dedinskej pipky príhody a skúsenosti

Fero Drumbľa vo svojej rurálnej epopeji Voloviny a kravíny na prvé stretnutie s dedinskou pipkou spomína nasledovne:

  • 9. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 101
reklama
SkryťZatvoriť reklamu